
Annet Borgers ‘een dag in de schoenen van… Henry Robbemondt!
Annet Borgers ‘een dag in de schoenen van… Henry Robbemondt!
Eind 2017 zag Annet op Trebbenet een oproep om mee te doen aan ‘Een dag in de schoenen van….’ “Dat biedt veel mogelijkheden, was het eerste wat ik dacht”, blikt Annet terug. De keuze van Annet voor de afdeling service was snel gemaakt. Wat doen ze eigenlijk precies en hoe gaan zij om met de kopers van de woningen die Trebbe bouwt? Dat waren de vragen die Annet meenam. Hoe Annet haar dag heeft ervaren en of zij antwoord op haar vragen kreeg?
Weten wat er speelt
Maandagochtend om 07.00 uur ging Annet haar ‘dag in de schoenen van…’ van start met de weekstart die Goos Blom en Henry Robbemondt wekelijks op maandag doen. De lijst met openstaande klachten wordt doorgenomen, en uiteraard bijgewerkt met wat er in de afgelopen week is afgewikkeld. “Wat mij direct opviel is dat beide heren direct bij het noemen van een adres weten wat er op dat betreffende project speelt.”
Op pad met een fles Glorix
Na de weekstart ging Annet op pad met Henry. “Hij had een mooie route met kleine klussen uitgestippeld.” De eerste klacht ging over schimmel in de kitvoeg. “Eerst maar eens op pad met een fles Glorix om te kijken of het wel een terechte klacht voor Trebbe is.” Dat bleek het geval te zijn. “Vakkundig verwijderde Henry de oude kitvoeg, waarna er goed werd ontvet, en een nieuwe kitvoeg geplaatst werd. De bewoner was tevreden over het resultaat! Daar doe je het tenslotte voor.” Tussendoor stelde de bewoner nog een vraag over de doucheput, ze kregen met de schroef het deksel niet geopend. Henry legde de bewoner uit dat je de doucheput opent door middel van een schroevendraaier in één van de gaten in het deksel. “Zo blijkt maar weer dat soort simpele dingen voor techneuten voor sommige bewoners echt abracadabra is!”
Wijze les
Een andere klacht waar Annet en Henry naar toe gingen was in Weesp. Daar had een bewoner last van water in de buitenberging. Die berging was gemetseld, maar door de weersomstandigheden nog niet gehydroforbeerd. Het regenwater sloeg dan ook door de gevel heen. “Bewoners verwachten dat ze een waterdichte berging krijgen, maar dat is niet altijd direct het geval. Dat was voor mij een wijze les, dat moet dus vooraf veel beter duidelijk worden gemaakt.”
Broodje dashboard en daken beklimmen
“Na een broodje dashboard gingen we richting Amstelveen.” Een bewoner had last van regenwater dat tikt in de hemelwaterafvoer. Deze komt uit op de uitbouw met een zinkenbocht. “Henry was daar laatst al een keer geweest, maar toen waren de weersomstandigheden dusdanig dat dit euvel niet goed kon worden opgelost. “Ook de buurman had dezelfde klacht neergelegd….twee vliegen in één klap.” Er was alleen één probleem, beide bewoners waren niet thuis. Maar Henry wist dat er in het blok meestal wel iemand thuis was. En dat bleek zo te zijn. Via het dak van andere buren mochten we de uitbouw opklimmen. De hemelwaterafvoeren werden eraf gehaald en meegenomen naar de bus. Er werd onderin de bocht rubber geplakt om het geluid wat te dempen. Toen weer het dak op, en de afvoeren weer monteren. “Echt een klusje voor een kopersbegeleider ;)”, blik Annet terug.
Meer dan klussen alleen
Ik vond het ontzettend leerzaam om een dag in de schoenen van Henry te staan. Het werk op de service-bus is veel meer dan alleen klussen doen. Er komt zoveel meer bij kijken, met name de omgang met de bewoners. Door goed te luisteren naar de bewoners en vervolgens een en ander duidelijk en helder uit te leggen worden de bewoners gerustgesteld. En weet Henry ook wanneer ze werken of vrij zijn… Belangrijke informatie voor hem om gaten in de agenda op te kunnen vullen.
Bedankt!
Henry en Goos, heel erg bedankt nogmaals voor deze kans! En voor alle collega’s die twijfelen: geef je gewoon op, het is echt heel leuk om eens te ervaren waar andere collega’s mee te maken hebben.
Ook een dag in de schoenen van… ?
Enthousiast geworden en ook een dag in andermans schoenen staan? Meld je aan via onderstaande aanmeldknop.
