
Toekomstige bouwhelden; Twente goes Techno bezoekt Trebbe bij KMS-locatie
Toekomstige bouwhelden; Twente goes Techno bezoekt Trebbe op de voormalige KMS-locatie
‘Leuk om inzicht te krijgen in het verleden en ook vooruit te kijken naar de toekomst van de locatie’
Onlangs ontving Trebbe in totaal ongeveer zestig leerlingen in het kader van Twente goes Techno, op wel een heel bijzondere locatie; de voormalige KMS-locatie. Twente goes Techno is een jaarlijks terugkerend project. Leerlingen van het tweede en/of derde jaar van het voortgezet onderwijs in Hengelo en Borne bezoeken dan twee technische bedrijven voor een impressie van de bouw- en techniekbranche.
Twente goes Techno is een initiatief van gemeente Hengelo, Werk en Vakmanschap en de decanen van de deelnemende scholen. Linda Heemstra, senior communicatiemedewerker, blikt terug op een geslaagde ochtend. “Ik vond het echt superleuk om leerlingen te ontvangen. Het zou mooi zijn als we een aantal van deze leerlingen hebben geraakt met ons verhaal over onze branche, ons bedrijf en de diversiteit in functies. We hopen dat wij deze leerlingen in de toekomst als collega’s mogen verwelkomen.”
Bijzondere locatie
Trebbe ontving de leerlingen op een wel heel bijzondere locatie; de voormalige locatie van de Koninklijke Machinefabriek Stork (KMS). Het KMS-complex Hengelo is gelegen aan het Industrieplein naast het NS-station. 150 jaar geleden is KMS op deze plek gestart met het werken aan machines. Een groot deel van het complex verkeert nog in oorspronkelijke staat en een deel van de gebouwen heeft een monumentale status. Trebbe heeft het terrein aangekocht voor herontwikkeling. Het doel is om het terrein, met respect voor de rijke historie, te ontwikkelen tot een bruisende en multifunctionele plek met een magische aantrekkingskracht op Hengelo en ver daarbuiten. In de herontwikkeling is ruimte voor nieuwe en inspirerende initiatieven voor wonen, werken, leren én ontmoeten. Na een presentatie over Trebbe en de bouwbranche was het tijd voor een rondleiding over deze unieke locatie. Ook de leerlingen kijken enthousiast terug. “Ik vond het hartstikke leuk om inzicht te krijgen in het verleden van Stork en ook vooruit te kijken naar de toekomst van de locatie. Er is hier van alles mogelijk om te bouwen.”