Categorie: Actueel
Auteur: Trebbe algemeen
Datum: 20-02-2017

Woningverbetering in Vroomshoop; Vaneg-woningen van label F naar A

Samenwerkingen ontstaan op basis van technische kennis en op ‘het goede gevoel’. Dat laat het groot onderhoudsproject in Vroomshoop zien dat Trebbe recent voor Mijande Wonen uitvoerde. Nog niet eerder werkten deze twee partijen samen. En de eerste kennismaking lijkt goed; “Wij werken graag met partijen samen die aan een half woord genoeg hebben,” vertelt John Hutten, projectleider bij Mijande Wonen in Vriezenveen.

Aanleiding voor de uitvraag in Vroomshoop eind 2015 was de wens van Mijande Wonen om 14 Vaneg-woningen uit de jaren 70 te transformeren volgens het passiefhuis-principe. Vaneg is een montagebouwmethode met geprefabriceerde betonelementen die op het werk worden gemonteerd. Na inspectie van de woningen, uitwisseling van energetische scenario’s en de betaalbaarheid daarvan koos Mijande er na intensief overleg met Trebbe voor om de woningen te upgraden naar label A. Afgelopen december zijn de eerste woningen opgeleverd.

Bewoners op één

“We hebben inmiddels jarenlange ervaring met onderhoudsprojecten en de communicatie met bewoners. De aanpak van Trebbe is ons goed bevallen. De organisatie zit strak in elkaar en de woningen zijn met veel zorg en aandacht voor bewoners aangepakt”, blikt John Hutten terug. In de bewonerscommunicatie is veel tijd gestoken. Het resultaat is er dan ook naar; bewoners beoordeelden de woningverbetering met een 8,4.

Bewonerscommunicatie staat bij Trebbe bovenaan de agenda. “Wij willen er naar toe om de communicatie met bewoners steeds verder te digitaliseren. Uit gemaksoogpunt voor de bewoners, maar ook voor onszelf; snelle korte lijnen richting de bewoners helpen ons om ons werk beter en efficiënter te doen. Regelmatig enquêteren hoort daar ook bij. Zo kunnen we bijsturen als het niet goed gaat,” licht Antje de Groot directeur bij Trebbe toe.

Zij aan zij

Mijande Wonen was gewend om de communicatie met haar huurders tijdens renovaties en onderhoud zelf te organiseren. De laatste jaren is dit veranderd. Hutten: “Onze organisatie heeft de overstap gemaakt naar regisserend opdrachtgeverschap. Dat betekent overigens niet dat wij alle communicatie aan de bouwer over laten. Wij willen zelf in beeld blijven bij onze huurders. We zijn tijdens dit project dan ook zij aan zij opgetrokken met Trebbe. Of het nu ging over de warme opnames, brieven, oplevering of kwaliteitsborging; wij wisten van de hoed en de rand. Ook de warme opnames zijn door Mijande en Trebbe samen gedaan. Trebbe bracht ons op de hoogte van alle informatiestromen die extern werden verspreid. Dat is een goede zaak. Goede communicatie is niet alleen richting de bewoners maar ook tussen opdrachtgever en opdrachtnemer het toverwoord!”

Smaakt naar meer

“Het grootste compliment dat wij als uitvoerende partij kunnen krijgen? Als een opdrachtgever ons een vervolg gunt op een gerealiseerd project”, vindt De Groot. “Dat Mijande Wonen heeft uitgesproken een volgende samenwerking met ons aan te willen gaan, maakt het voor ons een meer dan geslaagd project!”

Voor meer informatie over dit project klikt u hier.


Contactpersoon: Marieke de Groot

Als Projectmanager klant & wonen, houd ik me bezig met groot onderhoud en renovatieprojecten. Met het team BestaandWonen werken wij aan de beste oplossing voor onze opdrachtgevers en bewoners. Onze doelstelling: betaalbare en duurzame huisvesting met bijzondere aandacht voor wooncomfort.

Gerelateerd nieuws


Pagina's
Vacatures
Downloads
  • {{ page.title }}