Trebbe Oost & Noord is de eerste aannemer met meer dan 250 reviews op Bouwnu.nl. Bouwnu.nl is een initiatief van Stichting Klantgericht Bouwen. Bouwnu.nl helpt de consument met een compleet overzicht van alle aannemers met hun kwaliteiten. Aannemers worden snel gevonden en kunnen zich profileren met hun eigen bedrijfspagina en projecten. Aangevuld met beoordelingen van klanten kan de consument een weloverwogen keuze maken en de aannemer vinden die bij hem of haar past.

Betrouwbare bron van informatie

Edwin Groot van Bouwnu: “Reviews van tevreden klanten zijn een heel krachtig marketingmiddel. Ervaringen van andere klanten worden als heel betrouwbare bron van informatie gezien. En een bedrijf met zo veel reviews en een mooie gemiddelde score, moet wel goed werk leveren. Trebbe heeft met een gemiddelde score van een 7,4 zeker reden om trots te zijn!”

Objectief meten en vergelijken

“Een soepel proces en een product opleveren dat zo goed mogelijk aansluit bij de wens van de klant vinden wij belangrijk. Wij laten dit meten door Stichting Klantgericht Bouwen, de initiatiefnemer van Bouwnu.nl. Je kunt dat natuurlijk ook zelf doen, maar dan krijg je toch een beetje ‘wij van WC eend adviseren WC eend’. En we krijgen nu ook inzicht in hoe we scoren ten opzichte van andere bouwers. Sinds begin dit jaar worden de kopersonderzoeken ook op Bouwnu.nl gepubliceerd. In juli is ook onze historie van de afgelopen 2 jaar toegevoegd. Daardoor hebben we in één klap meer dan 250 reviews.” vertelt Marieke de Groot, projectmanager klant & wonen bij Trebbe

Concrete verbeterpunten

Trebbe gebruikt de klantervaringen om zichzelf te blijven verbeteren. “We halen veel belangrijke informatie en concrete handvatten uit de klantervaringen. Communicatie is en blijft belangrijk voor tevreden klanten, ook na de oplevering. We werken aan een nieuw kopersportaal om de communicatie te verbeteren. Hopelijk zien we dat dan ook terug in de scores.”

Aan de slag met zessen én negens

Bouwnu levert natuurlijk niet alleen verbeterpunten op voor aannemers. “We krijgen ook regelmatig complimenten van blije bewoners. Die feedback delen we met het hele team. Het is altijd leuk om te horen dat je het goed doet toch?”